Monday, April 1, 2013

HM - Norwegian Sky

It's Monday and why not show a blue polish then when I got them in the archive? If you want to check out more blue polishes this Monday, I'd go visit Lindas Nailorama and her Blue Monday theme where she'll show links on anyone showing blue nail polish later today.

Norwegian Sky is a pastel blue shade with a hint of yelloy/green in it. It also has some blue glassflecks. First I thought it was shimmer but there I was wrong. :) or was I now? confused haha ;)

Outdoor light shadow.
The glassflecks didn't show so much on the nails as in the bottle as you can see above but they did ad to the polish.

Sunlight.
The formula was the weirdest I ever tried. Seriously like sour-milk or youghurt. Like if it's too powder-filled or something. It's not streaky in the way pastels usually are, more like if it are fat lumps in it, like sour milk... Below is one coat.

I tried two ways of painting it. One thin coat and then one thick and it almost covered, or at least good enough. But for me the best way was to use three thin coats. Top coat was a must to even the weird formula out.

I like the main color though, despite the formula, but when I thought about it I remembered that I maybe had a dupe, but a shimmer one, also from HM and I'll make a comparison of them later. :)

14 comments:

  1. Inget fel på färgen, men vad i hela friden är fel på formulan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kan bara hålla med! Superskum formula verkligen, först trodde jag att det var glass-flecksen som gjorde att det blev grynigt men det var det inte heller...

      Delete
  2. Vad konstigt, min hade ingen konstig formula alls. Lätt att lacka med mitt.
    En underbar färg. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men, då kanske det är mitt som det är något fel på! :/ Vad trist om HM är så ojämn i flaskorna, men kanske var det otur och jag fick något bottenslams i min flaska..

      Delete
  3. Hmm, det ser seriöst helskumt ut... Måste ju vara ngt fel, så där konstig formula kan det väl inte vara meningen att det ska ha?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, den absolut skummaste formulan jag vart med om nånsin. Men mitt verkas kunna vara ett måndagsex på riktigt för Ann-Sofie tycktes ju inte ha upplevt formulan konstig. :(

      Delete
  4. Mysko. Jag stod å höll i en flaska idag, men tyckte inte det såg ut som glass flecks... Bara lite lilaktigt skimmer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tycker inte heller det är glassflecks.

      Delete
    2. Jag måste säga att jag inte heller tyckte att det såg ut som glass-flecks i butiken, mest shimmer. Men hemma så kom jag fram till att jag tyckte att shimmret var för stort för att anses vara shimmer (som jag tänker mig är väldigt fint, micropulver), möjligen att detta var något mellanting mellan shimmer och glassflecks. På naglarna såg det inte speciellt glass-fleckigt ut å andra sidan. Fast jag kan ju inte påstå att jag är ett glass-flecks-proffs så kan absolut vara fel ute. ;P

      Dock! Mitt lack verkas ju vara lite av ett måndagsex angående formulan så jag vet inte om min stämmer helt med de andra heller. :)

      Delete
  5. Fin färg men synd att skimret inte kommer fram mer på nageln. Väldigt skum formula dessutom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, den hade varit ruskigt snygg om den var som på naglarna som den är som i flaskan men så brukar det väl va! ;) Ja, sjukt skum formula!

      Delete
  6. Färgen är ju fin men det måste finnas bättre versioner...

    ReplyDelete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.